Üretim Adedi: 457
Kasa Tipi: 2 kapılı Coupé
Motor Konumu: Arka
Motor Kodu: M88/1Motor
Tipi: DOHCSilindir
Düzeni: Sıralı 6
Motor Hacmi: 3,453 cc
Motor Gücü: 203 kW (272 hp) @ 6500 rpm
Motor Torku: 330 N·m (243 lb·ft) @ 5000 rpm
Vites Kutusu: 5 ileri-manuel
Ağırlık: 1300 kg
Dingil Açıklığı: 2,600 mm
Araç Uzunluğu: 4,361 mm
Araç Genişliği: 1,824 mm
Araç Yüksekliği: 1,140 mm
Selefi: -Halefi: BMW i8
Kasa Tipi: 2 kapılı Coupé
Motor Konumu: Arka
Motor Kodu: M88/1Motor
Tipi: DOHCSilindir
Düzeni: Sıralı 6
Motor Hacmi: 3,453 cc
Motor Gücü: 203 kW (272 hp) @ 6500 rpm
Motor Torku: 330 N·m (243 lb·ft) @ 5000 rpm
Vites Kutusu: 5 ileri-manuel
Ağırlık: 1300 kg
Dingil Açıklığı: 2,600 mm
Araç Uzunluğu: 4,361 mm
Araç Genişliği: 1,824 mm
Araç Yüksekliği: 1,140 mm
Selefi: -Halefi: BMW i8
_ Aracın Hikayesi _BMW, o yıllarda hem kendilerine ait olan CSL modelinin yerini alacak hem de Porsche’nin uzun mesafe dayanıklılık yarışlarındaki başarısına son verecek bir model istiyordu.
Bu istek doğrultusunda yarışlarda kullanılmak üzere BMW'nin ilk ve tek ortadan motorlu süper spor modeli olan M1 tasarlandı.
M1’in yarışlara katılabilmesi için BMW Motor Sporları Departmanı tarafından aracın en az 400 adet yol versiyonunun imal edilmesi gerekliydi.
Düşük sayıda üretilecek olan bu araç için BMW, 1976 yılında Lamborghini'nin kapısını çaldı.
Görüşmeler neticesinde Lamborghini ile anlaşma yapıldı.
Ancak finansal sıkıntıların baş göstermesi üzerine Lamborghini, aracı üretemedi.
İmalat, ünlü italyan tasarımcı Giugiaro’nun(Fiat Punto'larda GUIGIARO stickerını farkedenleriniz vardır.
Kendileri aynı zamanda bir çok modeli tasarladığı gibi Fiat Punto'yu da tasarlayan firmanın sahibi ve isim babasıdır.) sahibi olduğu ItalDesign firmasının M1 için boru tipi şaseyi ve fiberglass gövdeyi üretmesi ile başladı.
Araç son haline kalitesi ile ünlü olan karoser ve taşıt inşa firması Baur tarafından getirildi.
1980 yılına gelindiğinde araçtan tam 400 adet üretildi ve böylece M1 yarışlara katıldı.
1982 yılında yürürlüğe giren yeni yarış kurallarına göre M1 limitin üzerinde ağırdı.
1980-81 yılları arasındaki süre, M1'in Porsche ile baş etmesi için yeterli olmayınca BMW, 1981 yılında M1'in üretimine son verme kararı aldı.
Ancak M1 yarışlarda büyük başarılar elde edemese de bir yol otomobili olarak kaliteli işçiliği ve mükemmel yol tutuşu ile çok fazla beğeni topladı.
100 km/s hıza 5.6 saniyede ulaşan M1, 260 km/s hıza da zorlanmadan çıkabiliyordu.BMW, M1’in üretimini durdurduktan sonra aynı motor ile donatılmış M5’i üretmeye başladı ve “M ruhu” bu model ile devam etti._ BMW M1 Procar Şampiyonası (1979-80) _1979 yılında BMW Motorsport'un başındaki Jochen Neerpasch, yalnızca tek tip yarış modifikasyonlu M1'lerin(BMW M1 Procar adıyla geçer) yarışacağı bir Procar Şampiyonası tasarlamıştır.
Bu şampiyona, M1'in o zaman ki Dünya Spor Arabalar Şampiyonası'na(1953-92) grup 4 araç sınıflandırmasından katılabilecek yeterlilikte olduğunu göstermek amacıyla başlatılmıştır. BMW M1 Procar Şampiyonası 1979 ve 1980 yıllarında olmak üzere seri olarak gerçekleşmiştir.
Bu seri aynı zamanda Formula 1 için bir destek serisi olarak görev yapmış ve birçok Formula 1 sürücüsünü tek tip yarış modifikasyonlu M1'lerin(M1 Procar'ların) yarıştığı bu özel yarış serisinde bir araya getirmiştir.
1979 şampiyonasının galibi Niki Lauda, 1980 şampiyonasının galibi ise Nelson Piquet olmuştur._ BMW M1 Dünya Spor Arabalar Şampiyonası'nda _BMW M1, 1980 yılında Dünya Spor Arabalar Şampiyonası'nda grup 4 araç olarak yarışmıştır.
Şampiyona kapsamında BMW M1, Nürburgring pistinde 1000km'lik(6 saat) mesafede yarışmıştır ve Procar yarış tecrübelilerinden Hans-Joachim Stuck ve Nelson Piquet aynı BMW M1'i paylaşmışlardır._ Satılık BMW M1 _BMW M1'in piyasasını merak edenler için:($965000)Münster, Almanya'dan bir satıcı, 2 sene önce 17.500 km'de muazzam kondisyonda olan ve sadece 3 tane üretilen 'Polaris Silver' rengindeki 1981 model BMW M1'i için $965000 istiyordu.
'Polaris Silver' rengindeki bu aracın ilki prototip olarak üretilmiş, ikincisi satıcısı olan bu kişide bulunuyor, üçüncüsü ise Bernie Ecclestone'na(F1 Başkanı ve CEO'su) özel olarak yapılmış.
Bu arada 'Polaris Silver' rengi, bir kaç farklı renkte üretilmiş olan M1'ler arasındaki en nadir olanı.
($495000)Amerika'dan aracın 3. sahibi olan bir satıcı güncel olarak şuan 21.322 km'de muazzam kondisyonda olan ve 'Inka Orange' rengindeki 1980 model BMW M1'i için $495000 istiyor.
($649000)Amerika'dan aracın ilk sahibi olan bir satıcı güncel olarak şuan 13.519 km'de muazzam kondisyonda olan ve 58 tane üretilmiş 'Dark Blue' rengindeki 1981 model BMW M1'i için $649000 istiyor.
($609000)Münih, Almanya'dan aracın ikinci sahibi olan bir satıcı güncel olarak şuan 87.000 km'de muazzam kondisyonda olmasıyla birlikte el aletleri kiti, jantlı yedek lastiği, kullanım kılavuzu, katalogları, garanti belgesi ve ilk yardım çantası bulunan beyaz renkteki 1981 model M1'i için $609000 istiyor.(Fiyatı sorun)Geriye kalan 3 güncel ilanda açık olarak fiyat belirtilmemiş. Fiyat kısmında 'fiyatı sorun' ibareleri yer alıyor.
Araçlardan birincisi güncel olarak Amerika'dan bir satıcının. Satıcının aracı 2015'te Amerika'da bir BMW uzmanının atölyesinde $200000 tutarında tümden restorasyon geçirmiş 1979 model beyaz renkteki M1'i. Araçlardan ikincisi güncel olarak Amerika'dan aracın 3. sahibi olan bir satıcının 13.585 km'de 'Henna Red' renginde olan 1980 model muazzam kondisyondaki M1'i.Araçlardan üçüncüsü ise güncel olarak İngiltere'den bir satıcının muazzam kondisyondaki 'Henna Red' renginde olan M1'i. Aracın km'si belirtmemiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder