18 Haziran 2017 Pazar

DSG Nedir? Yararları ve Zararları?

VAG Grubunun (Volkswagen Grubu) 2003 te geliştirdiği ve ilk olarak Audi TT 3.2 otomobilinde kullandığı çift kavramalı şanzıman modeline DSG denir.

Öncelikle çift kavrama şanzıman nedir?
Çift kavramalı şanzımanlar manuel şanzımanlar'ın üzerine ek yapılarak oluşturulan yarı otomatik şanzımanlar da kullanılan sistemlerdir. Otomobil markalarının kullandığı çift kavralamaların tek farkı isimleridir.İsim dışında bütün çift kavramalar aynı sistemle çalışır, bunu bilmek önemli.

Çift kavramalı  şanzımanlarda 2 adet şaft bulunur.
Bu şaftlardan ilkinin üzerinde 1,3,5,7. vitesler bulunur.
1-Şaft


2.Şaftta ise 2,4,6 Ve R(geri Vites) vitesleri bulunur.
2-Şaft












Çift Kavramalı Şanzıman ismini bu iki şafttan alıyor diyebiliriz.

Çift kavramalı şanzımanlardan en meşhur olanı DSG. 
DSG Volkswagen Grubunun kullandığı çift kavramalı yarı otomatik şanzımana verdiği isim.DSG nin açılımı ise Direct Shift Gearbox.,

























DSG Şanzımanlarda çift debriyaj sistemi vardır.Güç 1. Şaftta birinci debriyaj, 2.şaftta ise başka bir debriyaj üzerinden şanzımana doğrudan aktarılır.
DSG Şanzıman Borg Warner tarafından geliştirilen ve ilk olarak 2003'te üretimine başlanan 6-ileri çift kavramalı şanzıman ilk olarak Audi TT 3.2 Quattro Modelinde kullanılmıştır.

 
Kabaca DSG hakkında bilmeniz gerekenler bunlar. Ayrıca DSG Reklamını izlemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Şimdi gelelim DSG'nin Avantajlarına Ve DezAvantajlarına
Avantajlar
1-Ayağınızı gazdan çektiğinizde otomobil hızında yüksek bir düşüş olmaması.
2-DSG anlık vites değiştirme hızı çok yüksektir.Vites yükseltmek için sadece 8 ms ye ihtiyaç duymaktadır.Hatta bazı ferrari modellerinde bu ihtiyaç 150 ms dir.
3-Manuel şanzımanlar dan daha hızlı ivmelenmesi.Audi verilerine göre manuel şanzımanlı A3 0-100 Km hıza 6.9 saniyede ulaşırken DSG şanzımanla bu süre 6.5 saniyedir.
4-Otomatik Şanzımanlara göre daha performanslı olması



Gelelim DezAvantajlarına
1-Sabit vites sayısının olması ve DSG şanzımanın motoru maksimum gücü CVT şanzımanlardaki gibi  motora yansıtamaması
2-Yakıt ekonomisi yönünden ekonomik değildir.
3-Manuel şanzımana göre daha az performanslı olduğundan performans için manuel şanzıman tercih edilmektedir.
4-İlerleyen yıllarda dişlilerde ve senkromenç teki aşınmalar yüzünden vites geçişleri ilerleyen dönemlerde daha belirgin hale gelmesi.


DSG nin en çok alan şikayetler arasında Isınması.
Isınması tamamen sizin kullanımıza bağlı eğer şanzımanı yormadan kullanırsanız ısınmaz,eğer şanzımanı çok zorlarsanız ısınabilir.

DSG'nin nasıl çalıştığını bir sonraki yazılarımda anlatmayı düşünüyorum.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder